maandag 21 oktober 2013

Woef!

Naast mijn eigen blog, ga ik er nu ook 1 bijhouden over mijn vierbenige vriendjes.

Ik zal ze eerst even voorstellen.


Dit is Billy. 11 augustus 2012 hebben we hem opgehaald als herplaatser. Het was me te stil zonder Diesel, en ik miste een hondenvriendje. Ik was vastbesloten om een oudere hond van een kleiner ras te vinden dat een nieuw thuis nodig had. En zo kwam ik Billy tegen. Een zeer bijzondere verschijning, want hij is deels chinese naakthond, maar er zit nog veel meer door. Billy was nog maar 1,5 toen we hem haalden, maar het was liefde op het eerste gezicht. Zo lief voor de kindjes, en toen ik Liam vroeg of we hem zouden meenemen naar huis zei hij volmondig JA! En ik heb er nog geen dag spijt van gehad om deze haarbal in ons gezin op te nemen. Het is de ideale hond, een dagje thuis op de bank slapen is geen probleem, maar een lange wandeling in de bergen vind hij net zo fijn. Billy word 3 jaar op 7 december.


En dan hebben we Storm! Deze kleine frummel is op moment van schrijven 3 dagen oud. Begin dit jaar begonnen Lex en ik te praten over een tweede hond. Voor onszelf maar ook met het oog op Billy. 1 is maar alleen. Maar na wat we meegemaakt hebben met Diesel zouden we het nu heel anders aanpakken.
Lex had het al wel vaker over een Beagle gehad. Qua uiterlijk was ik ook zo verkocht, maar over het gehele ras moest ik mij eens goed verdiepen. Past een Beagle wel bij ons? Want ja, ik was ook diegene die meteen riep: Beagles zijn moeilijk! Inmiddels kan ik mensen die dit roepen van een goed repliek bedienen. Ik heb mijn huiswerk gedaan en heb inmiddels hele leuke beagle mensen leren kennen. In de zomervakantie hebben wij kennis gemaakt met de ouders van Storm en bijbehorende families en toen was het helemaal raak. Ik was getroffen door het Beagle-virus! Wat een heerlijk vrolijk en ondeugend ras! Vanaf begin dit jaar stonden wij dan ook op de wachtlijst voor een pupje van Beaglecountry. En op 18 oktober is Storm samen met 2 zusjes geboren. Na de complicaties van mama hond zijn wij nog dankbaarder dan dat we al waren dat wij die enige reutje, eerste zoon van Elwood en laatste zoon van Elfie in ons gezin mogen opnemen.
Het enige wat nu nog rest is 10 lange weken wachten ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten